en bal på slottet

igår köpte alla balklänning, förutom li, hon köpte dagen innan. jag tyckte det lät flickigt så jag har bett min mamma att köra mig till det berömda smyckeskrinet (eller heter det så?) för att ha en mor-och-dotter eftermiddag. eller dag. eller så hyr jag en. eller går inte alls.

här kommer en bild jag har ritat själv:



det svävande huvudet ska föreställa gustaf, som har gått med på att vara min kavaljer*, och min klänning ska inte se ut så. hoppas jag. verkligen

Nej nu väntar en brunch hos broder. vi ska ha mini-jul yay




*FAKTARUTA: Kavaljer på wikipedia: (eng. cavaliers, av latinets caballarius 'hästskötare', i medeltidslatinet även med betydelsen 'riddare', av latinets caballus 'häst').

Ursprungligen betydde kavaljer en hovman, alltså ett sällskap till en kunglig person. Numera används det mest i betydelsen manligt (bords)sällskap till en dam, eller en manlig danspartner.



Kommentarer
Postat av: sark

schysst hylla!



ja, ta med kikki! hon kommer gilla det

2009-12-13 @ 15:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0