i väntan på gustaf

fördelar med vinter:
stora koftor, mössor och halsdukar att gosa in sig i
mamma har köpt ny värmekudde
man kan tända ljus vid 3
asbra ljus att fota i, eller när snön kommer och reflekterar fint...
man får tända brasor
man måste inte gå ut, bara för att det är fint väder, utan man kan ligga inne och gosa
julen
man får åka pulka
alla är glada (iallafall från den 20:de till 26:e, och den sista december...)
man får äta pepparkakor och dricka glögg varje kväll

Nackdelar:
kallt på stagg
kallt överallt
man måste tända ljus vid tre, eftersom det är asmörkt
jag bränner mig på braständaren
alla är vinterdeprimerade
snön är kall och ful när den är brun
jag lyckas alltid glömma ena vanten hemma (oh, fråga: har någon sett en brun vante med vitt ludd? och stina kan du ta med min svarta sjal?)



nu ska jag bowla. på harrys. med medelåldern.

Kommentarer
Postat av: sars

söt bild. stina ser ut som en 11-åring... fast på ett bra sätt.

2009-11-26 @ 17:02:57
Postat av: Anonym

hahahahha skän

2009-11-26 @ 17:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0