das höst

idag är det första höstdagen för mig. igår kände jag att det var på gång; med raggsockar, halsduk och handskarna  var på när jag cyklade hem efter en riktigt god svampsopp middag hos sarah.
idag var jag ute och gick och det kändes verkligen att det var höst. mamma stod och kokade äppelmos, var lite sådär mysförkyld som man är på hösten. gick samma runda som jag för ett år sedan gick, rökte likadana cigaretter, lyssnade på samma låt. det var så sjukt klychigt att jag var tvungen att gå hem och dricka ett te jag inte druckit för ett år sedan. nu sitter jag och pratar om framtiden med tobias med en kopp chai-te i ena handen. det känns lite som förra året, eller kanske två år sedan! känns lagom roligt att jag två år senare är precis likadan människa. nej anna ska sluta vara filosofisk!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0